vrijdag 15 augustus 2008

huizenjacht via internet

En zo ben je op zoek naar een ander huis... Naast je keurig inschrijven bij de makelaar zijn er echt legio sites waar je woningen op kunt vinden, maar...welke biedt nou echt de woning die ik net zoek. Hieronder een aantal sites belicht:

Funda, Jaap en Moviq ontlopen elkaar niet veel qua gebruiksvriendelijkheid, ze zijn best volledig, het is maar net wat je zelf prettiger vindt om te gebruiken. Het verschil zit m in andere selecteermogelijkheden, iets ander aanbod, aanmelden als gebruiker (ene mailt heel snel, de ander duurt lang) en het bijwerken van woninginformatie van de makelaar.
Ik kwam een woning tegen waarvan de prijs wel was bijgewerkt maar de foto's (nog) niet.

Dimo is rommelig en niet echt handig in gebruik, van hetzelfde huis dat ik hierboven al noemde zijn prijs en foto's bij de makelaar aangepast, maar niet bij Dimo. Woningaanbod is een aardige poging maar voor mij onvoldoende, omdat het aanbod en de selectiemogelijkheden te beperkt zijn. Era en Makelaarsland bieden binnen hun eigen kaders een volledig woningaanbod maar missen selectiemogelijkheden, op postcode zoeken kan bijvoorbeeld niet.

Het is een beetje afhankelijk van hoe je zoekt, er is een enorme overload, je kunt je bij veel sites aanmelden zodat je automatisch op de hoogte wordt gehouden. Of daar nog gevolgen aan vastzitten (spam oid) weet ik nog niet, daarvoor ben ik te kort bezig. Ik adviseer om altijd een hotmail/gmail adres aan te maken als je je wilt aanmelden voor deze sites.

Geen opmerkingen: