maandag 12 mei 2008

Roger Waters, the dark side of the moon (11 mei 2008)

bron: Flickr, fotograaf Marco Jansen


Gisteravond stond ik in Landgraaf met topgezelschap op een zonovergoten grasveld met een festivaltheetje en poffertjes in mijn hand, te genieten van de donkere kant van de maan.

In eerste instantie leek de 5.1 installatie niet helemaal goed afgesteld, maar dat kwam snel goed. Die opstelling zouden ze eens bij de openlucht bioskoop in Rotterdam moeten uitproberen, bizar gewoon!

Het concert bestond uit twee delen. Voor de pauze veroorzaakte vooral Crazy Diamond bij mij de nodige kippenvel, maar de rest mocht er ook zijn, inclusief vliegend varken.
Na de pauze was het tijd voor de nummers van het album Dark side of the moon. De kippenvel ging niet meer weg...beelden, zang, gitaren, drums en toetsen, alles klopte. Roger Waters verzamelde een fantastische, getalenteerde groep artiesten om zich heen en gaf een prachtige audiovisuele ervaring weg.

Helaas is mijn telefoon al wat ouder dus de filmpjes/foto's die ik maakte zijn niet top, daarom 1 foto van mijn mobiel en de rest van Youtube afgeplukt (dank aan de post-ers daar). Flickr is ook erg aan te raden, daar staan ook een aantal hele mooie foto's van het concert!













Ik vond trouwens een Duitse blog met setlijst voor wie wil weten wat we gisteren hoorden :-)
Verder een uitgebreide blog van Bart (die lang in de file stond), eentje op Volkskrantblog,

Geen opmerkingen: