vrijdag 30 mei 2008

Media4Me conferentie, museum voor communicatie Den Haag

Ik zal af en toe wat proberen te bloggen. Internetverbinding sucks dus het gaat niet gemakkelijk. Tussendoor twitter ik kreten, daarmee kan ik het totaalverslag maken, in het Engels zodat het delen van informatie met andere deelnemers makkelijker gaat.

Donderdag 29 mei 2008 10:52 uur
Ik start de conferentie zonder verbinding, omdat een wachtwoord nodig is. Er lopen als het goed is technische mensen rond dus moet dit goed komen.

De opkomst is goed volgens mij, bij de opening zitten bijna alle stoeltjes vol. Het is voor velen niet de eerste keer want er worden veel groeten en zoenen uitgedeeld. De sfeer is erg informeel en er is nu al een hartelijke sfeer...

We hebben een tas met spulletjes gekregen waar een memory card in zit waar veel info op staat. Straks in de pauze maar even checken. We worden uitgedaagd om vooral ook mensen met een laptop op de zoeken zodat er info extra opgezet kan worden als netwerk tool.

Bert Bakker van Miramedia aan het woord:
Er zijn bezoekers uit 24 verschillende landen.
Media kan gebruikt worden als bindmiddel of platform voor intercultureel contact, aan de andere kant veroorzaakt media individualisering met name door nichemarketing.
Na 9/11 wordt de online media meer gebruikt door minderheden om informatie te zoeken.
Miramedia houdt zich bezig met diversiteit binnen media, om zo te zorgen voor meer medialiteracy, het verschuiven van slachtoffer van techniekrol naar empowerment van groepen minderheden.
Volgende week gaan er 12 media support points van start, deze gaan support bieden aan leraren en bibliotheken.

Volgend jaar zal de conferentie in Italie worden gehouden. De conferentie is een etalage voor initiatieven.

Nu....
LUNCH!

Straks verder met uitwerken...

30 mei 2008 17:00 uur
Na twee dagen overload zit ik nu op de begane grond van het Museum voor Communicatie nog even te bloggen voor ik naar huis ga. Dit omdat ik zaterdag op Pinkpop ben en zondag weer uit Landgraaf terugrij. De kans is groot dat het verslag nog even op zich laat wachten.
Nu is de Wifiverbinding echt brak dus of het allemaal lukt is de vraag.
Dan maar even de kern van de conferentie.

  • Te strakke planning maakte dat de bezoeker een overload aan info kreeg. Ik weet zeker dat ik meer dan de helft al weer kwijt ben.
  • Media wijsheid moet...
  • Er is al veel onderzoek gedaan (later meer), er zijn al veel goede initiatieven maar nog wel onvoldoende
  • Een top sfeertje, ik heb nog niet eerder zo leuk genetwerkt...

Later een verslag met foto's!

Geen opmerkingen: