woensdag 23 april 2008

Evolutie, geen revolutie....Werving 2.0

Altijd leuk om te lezen dat er onderzoek is gedaan naar het gebruik van internet 2.0. Zeker wanneer een artikel over zo'n onderzoek een kop heeft als "Sollicitant benut 'Web 2.0' nog weinig".

Ik vraag me weleens af wat we nu eigenlijk verwachten. De voorlopers zijn erg actief, maar het is toch logisch dat velen nog niet zover zijn?

Ga maar na, leuk dat je als sollicitant erg 2.0 bent, maar als de branchegenoten van de werkgever waar je graag wilt solliciteren statische sites hebben, dan heeft het weinig zin... Je past je aan op de toekomstige werkgever.

Andersom hetzelfde, veel werkgevers zien de voordelen of het nut van 2.0 op de corporate site nog niet in en als de branche er nog niet klaar voor is, waarom zou jij dan als enige hierin investeren? En als je investeert, wie vertelt je dan welke tools er voor jouw bedrijfssite geschikt zijn?
En als sollicitanten nog per brief reageren, waarom zou je je wervingssite dan 2.0 maken?

Het is een geleidelijke weg, verleiding haalt mensen over...

1 opmerking:

Anoniem zei

Het gaat natuurlijk om de match: vooruitstrevende werkgever en vooruitstrevende werknemer bij elkaar brengen. Als er geen match is, worden ze beide niet gelukkig namelijk.

Vanuit het persperctief van de werknemer (werkzoeker): door web 2.0 te zijn kun je nog opvallen en je kunt er efficiƫnter door werken.

Vanuit de werkgever: je wil natuurlijk de beste kandidaten trekken, de high potentials. Hoe pik je die eruit? Dat kan door de lat een beetje hoger te leggen.

Kortom, beide kanten hebben goede redenen om vooruitstrevend te zijn, ook als er geen directe aanleiding wordt gegeven.