zondag 13 april 2008

Gastbloggen

Ik schrijf nu een tijdje blogberichten. Eerst op een niet zo'n regelmatige basis maar sinds ik de rest heb laten vallen (lees, verwijderd) en digitale evolutie ben gestart heb ik eigenlijk nog geen week niet geschreven. Het gaat eigenlijk best vanzelf, meestal ontdek ik ergens iets dat ik later wil terugvinden en dat blog ik dan, omdat dat voor mij handiger werkt dan del.icio.us of iets dergelijks. Het is voor een deel mijn geheugen. Daarnaast vind ik het prettig om kennis te delen, als iemand het nodig heeft kan het gebruikt worden.

Ik heb deze week voor het eerst van mijn bloggende leven een gastblog geschreven, voor Ambtenaar2.0. Ik snap nu dat mensen die voor hun brood schrijven een writersblock kunnen hebben, het lijkt wel of de druk hoger ligt dan anders. Op een of andere manier leek het minder makkelijk te gaan dan anders.
Je belooft iets op te leveren en dat veroorzaakt (bij mij tenminste) een hoog verantwoordelijkheidsgevoel voor het op te leveren stuk. Het moet zogezegd beter zijn dan wat je normaal neerpent, want er wordt iets verwacht...En dat is best raar... want ik ben gevraagd te gastbloggen naar aanleiding van deze blog en reacties op andere blogs....

Maar goed, het is gelukt, het gastblogbericht is klaar en staat online! En leuk dat ik het vind :-)

2 opmerkingen:

Unknown zei

Leuk voor je!

Keep the spirit up!

Edwin

Anoniem zei

En al druk bezig met nummertje twee ... ;-)