vrijdag 28 maart 2008

25 jaar aan de zaak....


Een paar weken geleden belde een medewerker van de Rijswijkse schouwburg dat er kaartjes waren teruggekomen voor Hans Liberg. Waarmee wij ineens naar de voorstelling konden...

Omdat Hans Liberg in maart 2008 jubileerde (25 jaar aan de zaak :-) toert hij met een show met hoogtepunten uit vorige shows.

Het was een leuke avond, als je een beetje thuis bent in muziek kun je snel de grap vatten. Hans en het orkest zijn goed in staat om op een entertainende manier prachtig muziek te maken.

Toch had ik er minder plezier van dan ik in eerste instantie hoopte en had niet verwacht dat ik het jammer zou vinden dat ik de grappen al kende, maar doordat het verrassingselement weg was werd de show toch een stuk minder spannend.
De show voelde wat opeengeraapt aan, ik miste een rode draad in het programma. Het publiek kwam erg moeizaam op gang op een enthousiaste dame na (die in haar eentje opstond na het optreden van de mezzo-sopraan voor een staande ovatie), het leek erop dat er minder interactie met het publiek was dan gebruikelijk. Hans leek flink verkouden wat misschien ook invloed had op zijn performance.
Daarnaast is de Rijswijkse schouwburg nou niet echt uitnodigend, een lelijk vormgegeven blok beton met een foyer waarin je met een massa (zilvershampoo grijze) mensen in de pauze opgehokt wordt voor een drankje, met een vrij beperkte sanitaire voorziening op ongeveer 800 stoelen.... Na de pauze was het publiek ingekakt en dat kwam niet meer goed.

Geen opmerkingen: