vrijdag 28 maart 2008

Ambtenaar 2.0


Ik vertelde (IRL) een aantal van mijn collegae naar aanleiding van Ugame-Ulearn en de lezing van Marianne Herbert bij de Koninklijke Bibliotheek dat de wereld om ons heen in rap tempo verandert en dat daar in het werk rekening mee gehouden moet worden. Mensen zijn gewend om thuis meer tools en middelen te hebben dan dat op de werkvloer aangeboden wordt.
9 tot 5 banen zijn leuk maar niet meer te handhaven wanneer mensen op ieder moment van de dag een stukje aan het werk doen, of juist aan prive. Ik vertel daarbij dat dit niet alleen geldt voor nieuwe ambtenaren maar dat er al steeds meer mensen sociale (digitale) netwerken onderhouden. Hiervan zijn voorbeelden te over....

Justitie en Politie medewerkers Hyves
Belastingdienst Hyves

Ambtenaren Hyves
Ambtenaar van de toekomst
Iambtenaar
I rest my case...

Tijdens Zizani heb ik ook diverse mensen gesproken over ambtenaar 2.0/Generatie Einstein e.d....
Ben jij ambtenaar en blog je ook? Laat het me weten! Ik hoor graag of je bij gemeente/provincie/rijk of anders werkt, waar je blog over gaat en waar ik m kan vinden.

Geen opmerkingen: