dinsdag 18 maart 2008

Internet en de kettingbrief....

Vroeger werd ik vaak lastig gevallen door vriendinnetjes die het nodig vonden om me een kettingbrief aan te smeren. En wee je gebeente wanneer je de ketting brak, je werd weken met de nek aangekeken en zou je allemaal enge dingen overkomen.
Eenmaal volwassen leek ik van de onzin af te zijn maar helaas, ik heb het idee dat het steeds erger wordt via mail en de sociale netwerksites waar ik op aangesloten ben.
Soms wensen vriendinnen me het allerbeste toe en willen graag een mailtje terug zodat we allebei jaren gelukkig zijn, soms wil iemand me waarschuwen voor een virus of attenderen op het voor niets gaat de zon op mailtje van Microsoft (geld voor doorsturen ontvangen, ja tuurlijk).

Na wat speurwerk (kettingbrief intypen in google is voldoende om waslijsten met dit trefwoord te vinden) kom ik meerdere blogs tegen over het onderwerp kettingbrief, zoals bijvoorbeeld Lizha en Tobias Bos. Ik vond een oude alternatieve kettingbrief die mensen die een plaat voor het hoofd hebben helpt deze te verwijderen, DaanSpeak heeft een goede beschrijving van allerlei type kettingbrieven opgenomen die onder het kopje hoax horen.
Als ik nu niet de enige ben die zich mateloos aan die rommel irriteert, waarom loopt mijn mailbox nog steeds vol met die waardeloze mailtjes die het internet stroperig maken en mijn email aan jan en alleman verstrekken?

Ik pleit voor meer kennis op het gebied van berichtenverkeer en stap nu van mijn zeepkist af....

1 opmerking:

Unknown zei

In de gewone mailbox krijg ik ze eigenlijk nooit meer maar in de inbox van Hyves zie ik ze een enkele keer nog wel voorbij schuiven. Ze leiden lange levens soms. Duiken ze na jaren opeens weer op inderdaad :-/