zaterdag 15 maart 2008

Fotoboek "Zuidoost-Azië aangeraakt"

Ik kreeg het prachtige fotoboek "Zuidoost-Azië aangeraakt" als dank voor het schieten van de foto's voor het boekje Yoga achter het bureau geschreven door Annette Kho.

De foto's uit "Zuidoost-Azië aangeraakt" zijn geschoten door de broer van Annette, Jeroen Kho. Een talent die al veel mooie foto's had gemaakt en toen tijdens tijdens zijn reis door Zuidoost-Azië in de periode september 2003 tot en met januari 2004 een groot aantal foto's. Met zijn camera legde hij de prachtige mensen die op zijn pad kwamen vast, de magie van een ontmoeting gevat in een beeld.
Meestal verdwijnt een fotoboek na een keertje bladeren in de kast, maar dit boek pakt me telkens weer. Jeroen heeft de mensen en het leven in Zuidoost-Azië naar mijn gevoel echt gevangen en het boek blijft daarom boeien. Ik ben erg blij dat ik het gekregen heb.

Over Jeroen Kho
Jeroen Kho (1974) studeerde fotografie aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht. Hij was als fotograaf verbonden aan het Rijksmuseum in Amsterdam en maakte als zelfstandig kunstfotograaf een aantal bijzondere fotowerken. Werk van Jeroen is o.a. gepubliceerd in het Parool. Door een bizarre val door een dak in april 2005 kwam abrupt een einde aan het leven van deze jonge kunstenaar. Vlak voor zijn tragische dood selecteerde hij honderd van deze reisfoto's en stelde dit boek samen. Stichting Jeroen Kho Fotografie, opgericht door zijn nabestaanden, besloot dit unieke fotoboek uit te geven, als postuum eerbetoon aan het werk van deze veelbelovende fotograaf.

Later dit jaar zal er een expositie van zijn werk worden gehouden. Ik houd jullie hiervan op de hoogte.

Geen opmerkingen: