zaterdag 8 maart 2008

Vervolg Ugame Ulearn: digital native

Gisteren pende ik mijn aantekeningen en bevindingen mbt het symposium Ugame-Ulearn neer, vandaag ben ik eens lekker aan de Google om te kijken of ik aansluitend hierop nog e.e.a. kon vinden.
Het leukste van goed kunnen zoeken (met dank aan het blok Information Review van de opleiding IDM) is een mooi zoekresultaat....alleen kan ik pas goed beoordelen of het ook daadwerkelijk aan mijn eisen voldoet als ik e.e.a. goed heb doorgeakkerd dus houd dit berichtje goed in de gaten, ik werk het tussendoor bij...

Op de zoekterm digital native vond ik in ieder geval:
De site van Marc Prensky (schrijver van Digital Gamebased Learning).
Een wiki in het kader van een onderzoeksproject over Digital Natives.
Een artikel uit 2007 When digital natives go to the library.
GamesParentsTeachers.com, met informatie over games voor ouders en leraren.
Een blog (Harvard) over digital natives
Rooksignalen uit 2015, een filmpje uit 2007
Social impact games, een website met informatie over serious gaming.

Aangezien ik vanmiddag nog meer moet doen heb ik de opsomming even kort gelaten maar er is al voldoende te vinden om goed geinformeerd te raken op het topic. Alleen... het is niet op 1 punt te vinden...

Ik ben me het laatste jaar steeds meer gaan verdiepen in de opslag die nu gaande, van een digibete maatschappij naar een maatschappij met een groot aantal digital natives... En zoek me helemaal gek... elke keer weer vind ik een nieuwe site of blog die perfect bij het onderwerp past.
Dit heeft me doen besluiten om op korte termijn een soort van startpagina te bouwen, waar ik de digitale evolutie en de gevolgen voor de samenleving kan bijhouden en beschikbaar kan stellen.
Als er mensen zijn die me mee willen helpen, ik houd me aanbevolen!

Ugame-Ulearn

Vervolg 2 Ugame-Ulearn

2 opmerkingen:

Unknown zei

Kijk, komt die IDM toch al van pas :-)

als je zo'n startpagina wilt inrichten moet je goed kijken wat er al wel en niet is op dat gebied. Misschien wel leuk om een netvibes Universum met dat doel in te richten?

Groetjes

Edwin

Anja zei

@ Edwin:
:-D

Ik ook al aan netvibes gedacht, maar wat me tegenhoud is dat niet alles voor iedereen bereikbaar is.
De Universum omgeving van de OU kan ik op het werk niet goed openen, om maar een voorbeeld te noemen. Er zijn nog erg veel plekken waar teveel afgeschermd wordt omdat de systeembeheerders zo ver nog niet zijn. Met als gevolg dat je je doel voorbij schiet.

Ik heb voor het geval dat digitalerevolutie.nl maar vast geclaimd en ga nu eerst onderzoeken hoeveel er is en of het de moeite loont, het moet wel toegevoegde waarde hebben vind ik dan maar...