vrijdag 14 maart 2008

Waarom dan toch web 2.0?

Pas in november 2007 heb ik een hyves geopend. Ik zag het niet zo zitten mee te doen aan een hype en naar mijn idee moeten mensen eerst maar eens leren om met elkaar te praten IRL (in real life), in plaats van gezellig doen op internet. Datzelfde gold voor twitteren en wat ook meer...En wat bloggen betrof, ik vond en vind nog steeds dat iets nut moet hebben. Heeft wat ik te vertellen heb wel nut is de vraag die ik me steeds stel. Soms kan ik er geen antwoord op geven.

Waarom ik overstag ben gegaan is heel simpel. Ik ben veel te nieuwsgierig en zeer geinteresseerd in alles wat met internet te maken heeft. Sterker, ik wil me er verder in verdiepen omdat ik misschien ook iets kan bijdragen in het veranderen van mijn werkgever Het Rijk. De maatschappij verandert en hoogstwaarschijnlijk zal van de overheid hetzelfde verwacht worden.
Dan moet je toch echt het zwembad in zonder bandjes en zwemmen, anders heb je geen benul van waar je over praat.Mijn ervaring is dat wanneer je zelf informatie deelt, je ook weer informatie terugkrijgt. Er ontstaat interactie. En dat heb ik nodig om meer te weten te komen.
Ik gebruik waar ik behoefte aan heb. Zoals alle internetgebruikers dat doen. Persoonlijke irl contacten vind ik belangrijk, het is fijn om deze dan te versterken met de digitale.Dus is bloggen, hyven en wat ook meer wel heel erg handig om het netwerk te verstevigen.

Daarnaast is het ook nog eens leuk, ik vond oud klasgenoten terug via hyves, leerde nieuwe mensen kennen en contacten onderhouden via blogjes en myspace, het is een goede aanvulling op de studie en leuk tijdverdrijf voor een druilerige zondag.
Voor mij al met al dus de moeite waard!

Geen opmerkingen: